14 marca Rzecznik Prasowy Inspektoratu Uzbrojenia poinformował, że w przetargu na zakup parków pontonowych dla Wojska Polskiego zgłosiło się trzech, potencjalnych oferentów.
Przetarg, dotyczący zakupu siedmiu kompletów z opcją na trzy kolejne, został uruchomiony 19 grudnia zeszłego roku. Nowy sprzęt ma rozpocząć proces zastępowania obecnie eksploatowanych PP-64 Wstęga, których nośność nie pozwala na przeprawianie większości nowoczesnego sprzętu Wojska Polskiego (czołgów Leopard 2A4/A5 czy armatohaubic Krab).
Ostatecznie do 15 lutego Inspektorat Uzbrojenia otrzymał zgłoszenia trzech wykonawców – Constructions Industrielles de la Méditerranée, Griffin Group S.A. Defence Sp.K. oraz konsorcjum H.Cegielski-Poznań S.A. wraz z WB Electronics S.A. i CEFA SAS.
Pierwszy z wymienionych oferentów ma w swojej ofercie rodzinę mostów UMFB (Upgraded Motorized Floating Bridge) wykorzystywanych m.in. przez francuskie siły zbrojne. Griffin Group S.A. Defence Sp.K. współpracuje z koncernem General Dynamics Land Systems mającym w swojej ofercie zestawy M3/IRB – rodzina M3 jest eksploatowana m.in. przez siły zbrojne Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. Brytyjczycy wykorzystali posiadany sprzęt w czasie inwazji na Irak w 2003 roku. Z kolei francusko-polskie konsorcjum może zaoferować kilka typów rozwiązań przeznaczonych dla wojska polskiego – można tu wymienić SRB, EFA oraz Vedette F2.
(ŁP) | Foto: General Dynamics Land Systems/CIMI/CEFA |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu