Przypomnijmy, że podstawą do realizacji wspomnianych prac jest umowa zawarta w grudniu ubiegłego roku z 4. Regionalną Bazą Logistyczną z Wrocławia, która zleca przeprowadzenie przeglądów technicznych na poziomie F6, napraw dodatkowych podwozi (F6p), wieży oraz uzbrojenia (F6u) 14 czołgów podstawowych Leopard 2A4 i dwóch czołgów wersji A5 konsorcjum w składzie: Polska Grupa Zbrojeniowa S.A., Zakłady Mechaniczne Bumar-Łabędy S.A. i Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A. Z kolei wynikiem jej zawarcia było podpisane 28 grudnia 2015 r. porozumienia pomiędzy WZM S.A. i ZM Bumar-Łabędy S.A. o współpracy w zakresie przeglądów F6 i napraw czołgów Leopard 2A4 i A5, znajdujących się w wyposażeniu Sił Zbrojnych RP. Na jego mocy dokonano podziału zadań związanych z realizacją tych prac w PGZ S.A., zgodnie z którym w kompetencji Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A. pozostaje kompleksowa obsługa w zakresie pełnego cyklu życia czołgów wersji A5 i szybkowymiennych zespołów napędowych (power-pack) wszystkich czołgów rodziny Leopard 2 używanych w Wojsku Polskim. W dalszej perspektywie zakłady z Poznania mają stać się także liderem modernizacji czołgów wersji A5. Wszystkie te działania związane są z procesem tworzenia krajowego potencjału obsługowo-serwisowego czołgów Leopard 2 wszystkich wersji i ich sprzętu towarzyszącego, jak na przykład wozów zabezpieczenia technicznego (np. Bergepanzer 2), co stanowi jedno z kluczowych zadań stawianych przed polskim przemysłem obronnym przez Ministerstwo Obrony Narodowej w ramach, zainicjowanego pod koniec grudnia 2015 r., programu modernizacji czołgów tego typu (patrz WiT 1, 2 i 3/2016).
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu