W czerwcu tego roku, najpierw 5 czerwca, podczas pierwszej prezentacji cywilnej gamy Phoenix najnowszej generacji, później w trakcie paryskiego salonu Eurosatory, należąca do Czechoslovak Group, firma Tatra Trucks a.s. ujawniła pierwszego wojskowego przedstawiciele serii Force trzeciego pokolenia.
Był to pojazd w odmianie podstawowej, trzyosiowej, z długą kabiną i tradycyjną skrzynią ładunkową. Z kolei 26 listopada czeska firma opublikowała grafiki prezentujące kolejne przygotowywane odmiany wojskowe. Będą to:
Wszystkie odmiany otrzymały długą kabinę, która w opcji może być zamieniona – na już dostępną na rynku cywilnym wydłużoną, załogową, czterodrzwiową, a także pojedyncze ogumienie, co zwiększa zdolności terenowe.
Samochody nowej, trzeciej generacji Force wykorzystują nowoczesną elektronikę pokładową i cechuje się wysoką tzw. wszechstronnością aplikacyjną, w tym zmiennością przy dostosowywaniu do potencjalnego wykonywania szeregu odmiennych zastosowań wojskowych oraz ratowniczych. Pomocna w tym okazuje się m.in. możliwość konfigurowania licznych docelowych wykonań samochodów, różniących się nie tylko liczbą osi i ewentualnie założeniem z tyłu bliźniaczego ogumienia, ale też zestawieniem głównych składowych układu napędowego. Dostępne są bowiem różne konfiguracje silników (Tatra – chłodzone powietrzem, Cummins i Caterpillar – chłodzone cieczą) oraz skrzynie biegów (Tatra – zautomatyzowane, mechaniczne, ZF i Allison – automatyczne). Poza tym standardowo konfiguracje napędu 4×4, 6×6 i 8×8 z czasem mają uzupełnić terenowe wersje wieloosiowe – pięcio- i sześcioosiowe.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu