22 grudnia amerykański Departament Stanu poinformował o zatwierdzeniu zapytania ofertowego w sprawie kontynuacji programu wsparcia fabrycznego dla floty ciężkich samolotów transportowych Boeing C-17 Globemaster III należących do międzynarodowej eskadry HAW.
Jak wskazuje komunikat Departamentu Stanu, maksymalna wartość umowy wynosi 150 mln USD, a pośrednikiem pomiędzy amerykańskimi władzami federalnymi oraz użytkownikiem jest NSPA (NATO Support and Procurement Agency). Użytkownik jest zainteresowany kontynuowaniem programu wsparcia logistycznego, a także usługami inżynieryjnymi i technicznymi. W przypadku podpisania umowy, głównym wykonawcą będzie producent samolotów, koncern Boeing.
Międzynarodowa eskadra HAW (Heavy Airlift Wing) eksploatuje trzy samoloty C-17 Globemaster III. Ich macierzystą bazą jest Pápa na Węgrzech, a użytkownikami konsorcjum państw należących do NATO bądź będących wkrótce członkami - Bułgaria, Estonia, Węgry, Litwa, Niderlandy, Norwegia, Polska, Rumunia, Słowenia, Stany Zjednoczone, Finlandia oraz Szwecja.
W przypadku podpisania kontraktu, Boeing będzie ją realizować poprzez procedurę FMS i w ramach wieloletniej umowy ramowej, zawartej z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych we wrześniu 2021 roku. Globalnie ma wartość do 23,8 mld USD i obowiązuje do 2031 roku. Poszczególne prace będą uruchamiane w ramach osobnych zleceń wykonawczych – już wówczas Departament Obrony wskazywał, że poza usługami na rzecz US Air Force Boeing będzie mógł wykonywać prace (poprzez FMS) na rzecz wszystkich klientów eksportowych będących użytkownikami C-17 Globemaster III.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu