16 listopada włoska firma Piaggio Aerospace poinformowała o ukończeniu pierwszego egzemplarza turbośmigłowego samolotu dyspozycyjnego P.180 Avanti EVO, który został zamówiony przez Ministerstwo Obrony Włoch.
Maszyna, nosząca numer seryjny 3022, została przebazowana z zakładu montażowego, który mieści się w Villanova d’Albenga do Genui w celu drugiej fazy prac. To właśnie w zakładach producenta, które mieszczą się na genueńskim lotnisku będzie prowadzona faza montażu wyposażenia misyjnego, zabudowy kabiny pasażerskiej oraz naniesienie docelowego malowania. Poza tym, to właśnie tam będą prowadzone ostateczne próby odbiorcze.
Włosi, w ramach państwowego projektu wsparcia upadającego producenta, zamówili w dwóch transzach piętnaście samolotów P.180 Avanti EVO. Dziewięć z nich trafi do Sił Powietrznych. Spośród nich cztery otrzymają wyposażenie pozwalające na kalibrację naziemnych pomocy nawigacyjnych, a także kontrolę pracy urządzeń tego typu. W tej roli zastąpią cztery starsze P.180RM Avanti. Konfiguracja pozostałych jedenastu sztuk nie jest obecnie znana. Pomimo rządowej pomocy nadal kwestia utrzymania firmy pozostaje otwarta, gdyż proces jej sprzedaży znajduje się na etapie zbierania ofert od potencjalnych kupców (łącznie pozostało trzynastu zainteresowanych).
Nowa generacja samolotów P.180 Avanti – P.180 Avanti EVO została zaprezentowana przez Piaggio Aerospace w 2014 roku. Charakteryzuje się zastosowaniem mocniejszych jednostek napędowych, co z kolei przekłada się na możliwość osiągnięcia prędkości 774,5 km/h oraz zwiększonym zapasem zbiorników paliwa, co umożliwia przeloty na odległość 3050 km.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu