30 sierpnia podczas 5. Forum Użytkowników Uzbrojenia i Utylizacji (Anwenderforum Rüstung und Nutzung) RÜ.NET, które odbywało się w Koblencji, firmy GDELS-Bridge Systems i RMMV zaprezentowały wspólnie opracowany system przeprawowy ANACONDA.
ANACONDA to w istocie most nożycowy, bazujący na konstrukcji starszego mostu Biber, opracowanego przez General Dynamics European Land Systems – Bridge Systems. Bibery wyprodukowano w liczbie ponad 300 sztuk dla wielu użytkowników. ANACONDA została zaprezentowana na podwoziu Rheinmetall MAN Military Vehicles HX2 8×8. Jest to popularne podwozie, mające licznych użytkowników, więc firmy odpowiedzialne za projekt przekonują, że jednym z atutów konstrukcji będzie dopasowanie podwozia do parku samochodowego wielu sił zbrojnych, co pozwoli na ułatwienie oraz redukcję kosztów szkoleń, obsługi technicznej itd. Pojazdy rodziny HX dostarczono dotąd w liczbie 16 000 w różnych wersjach.
Sam most ANACONDA, dzięki wprowadzonym modyfikacjom, został certyfikowany do klasy nośności MLC 80+, dzięki czemu mogą z niego bez przeszkód korzystać nowe wersje czołgów takich, jak: Leopard 2A7/8, M1A2 SEPv3 Abrams czy Challenger 2/3. Poza samochodem ciężarowym HX2 8×8 może być on zamontowany na dowolnym podwoziu kołowym lub gąsienicowym, które jest zgodne ze specyfikacją techniczną producenta mostu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu