18 lipca w stoczni Fincantieri Castellammare di Stabia koło Neapolu odbyło się wodowanie przedniej części drugiej jednostki wsparcia logistycznego BRF, powstającej dla francuskiej Marine nationale.
Przednia część przyszłego Jacquesa Stosskopfa powstaje na zamówienie francuskiej stoczni Chantiers de l'Atlantique z Saint-Nazaire, która jest głównym wykonawcą platformy. Cięcie blach do jej budowy rozpoczęto w lutym 2022 roku, zaś w grudniu położono stępkę.
Seria czterech zaopatrzeniowców floty BRF (Bâtiment ravitailleur de force), budowana jest dla Marine nationale w ramach programu FLOTLOG (Flotte logistique). Program realizuje konsorcjum celowe zawiązane pomiędzy francuskimi firmami stoczniowymi Chantiers de l’Atlantique i Naval Group z terminem dostaw okrętów w latach 2022-2029. Zgodnie z osobną umową z Chantiers de l’Atlantique w Saint-Nazaire, włoska Fincantieri wyprodukuje ich części dziobowe, które będą scalane z tylnymi, zbudowanymi we Francji. Stanowi on cześć większego programu LSS (Logistic Support Ships, okręty wsparcia logistycznego).
Francuskie BRF powstają w oparciu o projekt „logistyka” Vulcano (A 5335), którego Fincantieri zbudowała dla włoskiej Marina Militare, w ramach włosko-francuskiego programu LSS kierowanego przez OCCAR (Organisation conjointe de coopération en matière d'armement, Organizacja Jednoczącej Współpracy w Dziedzinie Uzbrojenia) w imieniu DGA, czyli francuskiej Dyrekcji Generalnej ds. Uzbrojenia i jej włoskiego odpowiednika, NAVARM.
Prototypowy Jacques Chevallier (A 725) został przekazany francuskiej flocie 3 marca bieżącego roku. Obecnie trwają próby, których finałem będzie osiągnięcie gotowości operacyjnej (admission au service actif).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu