Kanadyjska spółka OSI Maritime Systems poinformowała o zawarciu umowy z PGZ Stocznią Wojenną Sp. z o.o. na dostawę trzech zestawów Zintegrowanego Mostka Nawigacyjnego i Nawigacji Taktycznej INTS do nowych niszczycieli min Kormoran II.
Na początku 2020 roku obie firmy zawarły porozumienie o współpracy, skutkiem czego jest instalacja systemów nawigacyjnych OSI na okrętach, w budowie których uczestniczy PGZ SW. Tak się stało w przypadku seryjnych Kormoranów II pierwszej trójki - OORP Albatros i Mewa. Podobne otrzymają trzy następne jednostki, zamówione w lipcu tego roku. Ponadto OSI dostarczyła a PGZ Stocznia Wojenna zintegrowała mostek nawigacyjny na okręcie hydrograficznym ORP Arctowski, który odbył w gdyńskiej stoczni naprawę główna i dokową. PGZ Stocznia Wojenna działa również jako polskie centrum serwisowe i przedstawiciel OSI.
Zgodnie z warunkami kontraktu, OSI będzie kontynuowała działania z poprzedniej umowy i zaprojektuje, wyprodukuje, dostarczy oraz zainstaluje kolejne trzy INTS (Integrated Navigation and Tactical Solution) na okrętach obrony przeciwminowej Marynarki Wojennej RP.
INTS jest w pełni skalowalnym, zgodnym z przepisami Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO i normą NATO STANAG 4564 WECDIS (Warship Electronic Chart Display and Information System) zintegrowanym systemem mostkowym. INTS ma certyfikat zatwierdzenia typu MED (Marine Equipment Directive) wydany przez DNV GL jako Zintegrowany System Nawigacyjny.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu