26 listopada 4. Regionalna Baza Logistyczna z Wrocławia poinformowała o podpisaniu umowy z Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Urządzeń Mechanicznych OBRUM Sp. z o.o. z Gliwic w sprawie realizacji usługi serwisowania mostów towarzyszących MS-20 Daglezja eksploatowanych w Wojsku Polskim.
Powyższa umowa została podpisana 17 listopada i ma wartość 2,5 mln PLN bez VAT. Część prac zostanie zlecona podwykonawcom. Zawarcie kontraktu to wynik ogłoszenia postępowania przetargowego o charakterze ograniczonym, które zostało uruchomione w lipcu bieżącego roku. Obok ceny drugim kryterium podlegającym ocenie były warunki gwarancji na zrealizowane prace serwisowe. Te ostatnie mają być prowadzone w siedzibie wykonawcy bądź w jednostkach eksploatujących mosty MS-20 lub Rejonowych Warsztatach Technicznych w Jastrzębiu lub Grudziądzu.
Wojsko Polskie eksploatuje dwanaście mostów towarzyszących MS-20 Daglezja, których dostawy zakończono w 2017 roku. W 2018 roku Inspektorat Uzbrojenia ogłosił postępowanie na zakup kolejnych dziesięciu MS-20, niestety procedura została unieważniona we wrześniu 2019 roku. Poza dwunastką egzemplarzy w Polsce, cztery kolejne wyprodukowano na zamówienie klienta eksportowego, które dostarczono w bieżącym roku do Wietnamu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Mostów MS-20 zdecydowanie zbyt mała ilość w naszej armii, spore potrzeby są także na mosty w programie MS-40 nie wspominając o nowych parkach przeprawowych mostach pontonowych, maszynach/ czołgach MID czy trałach przeciwminowych różnego typu....
Do tego można dodać brak
decyzji w sprawie budowy wzmocnionych brodów przeprawowych przez największe rzeki w kraju tak aby umożliwić szybkie przerzuty jednostek w razie zniszczenia mostów. Zabezpieczeniee logistyczne i saperskie naszych sił zbrojnych powinno być jednym z najważniejszych priorytetów modernizacji armii a niestety dalej kuleje.