19 października US Navy poinformowała o rozpoczęciu prób morskich przez najnowszy okręt desantowy, przyszły USS Fort Lauderdale, który jest jednym z dwóch „przejściowych” jednostek typu San Antonio budowanych przez stocznię Huntington Ingalls Shipbuilding w Pascagouli dla US Navy.
Celem pierwszej fazy prób morskich jest przetestowanie kluczowych mechanizmów okrętu na wodach Zatoki Meksykańskiej. Ich zaliczenie pozwoli na rozpoczęcie procedury odbioru jednostki przez zamawiającego. USS Fort Lauderdale (LPD 28) został zamówiony przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych w grudniu 2016 roku. Uroczyste położenie stępki odbyło się 13 października 2017 roku, a wodowanie 28 marca 2020 roku.
Formalnie okręt należy do pierwszej serii desantowców-doków typu San Antonio. W jego konstrukcji zastosowano jednak zmiany pozwalające na redukcję kosztów budowy (m.in. rezygnacja z masztów kompozytowych na rzecz klasycznych palowych, uproszczenie konstrukcji furty rufowej oraz rezygnacja z części paneli burtowych pozwalających na ograniczenie skutecznej powierzchni odbicia radiolokacyjnego). Tego typu rozwiązania powodują, że przyszły USS Fort Lauderdale stał się jednym z dwóch „przejściowych” okrętów typu San Antonio. W marcu 2019 roku Departament Obrony zamówił pierwszą jednostkę drugiej serii (przyszłego USS Harrisburg LPD 30), który zapoczątkuje partię trzynastu desantowców, które zastąpią obecnie eksploatowane okręty-doki typów Whidbey Island oraz Harpers Ferry.
Obecnie stocznia Huntington Ingalls Shipbuilding w Pascagouli realizuje budowę dwóch jednostek typu San Antonio Flight I (przyszłe USS Fort Lauderdale i USS Richard M. McCool Jr.). Dodatkowo zawarł już dwa kontrakty z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych na pierwszą parę okrętów typu San Antonio Flight II (przyszłe USS Harrisburg oraz USS Pittsburgh).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu