Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Nowy desantowiec dla US Navy

Chrzest nowego desantowca US Navy - USS Fort Lauderdale. Nazwa użyta po raz pierwszy upamiętnia miasto na Florydzie, gdzie znajdował się ważny ośrodek szkolenia Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych w czasie II wojny światowej. Fot. HHI

21 sierpnia odbył się chrzest okrętu desantowego doku USS Fort Lauderdale. Jest to pierwsza z pary „przejściowych” jednostek typu San Antonio, poprzedzających pojawienie się serii Flight II.

USS Fort Lauderdale (LPD 28), pierwszy okręt US Navy o tej nazwie, został zbudowany w stoczni Huntington Ingalls Industries (HII) Ingalls Division w Pascagouli w stanie Missisipi. Jednostkę zamówiono w 2016 roku, zaś jej stępkę położono 13 października 2017 roku. Wodowanie okrętu odbyło się 28 marca 2020 roku.

 

 

Okręt desantowy dok (LPD, Landing Platform, Dock) USS Fort Lauderdale jest dwunastym egzemplarzem typu San Antonio zbudowanym dla US Navy. Jest przy tym pierwszy z dwóch (tym drugim będzie USS Richard M. McCool Jr. LPD 29) desantowców w wariancie przejściowym, poprzedzającym pojawienie się serii Flight II, będącej owocem programu LX(R), która zastąpi okręty dwóch starszych, podobnych do siebie serii: Whidbey Island i Harpers Ferry. Budowę prototypu Flight II - przyszłego USS Harrisburg (LPD 30) - rozpoczęto 16 kwietnia 2020 roku w stoczni HII.


Do tej pory w stoczniach HII Avondale i Ingals powstało 11 okrętów typu San Antonio. Para, określana jako „przejściowa”, posłuży za „poligon doświadczalny” dla serii Flight II, ponieważ już na niej wprowadzono niektóre zmiany opracowane z myślą o Harrisburgu i kolejnych Flight II. Korekty projektu w stosunku do pierwowzoru były podyktowane koniecznością redukcji kosztów jednostkowych nowych okrętów. Chodzi tu m.in. o zastąpienie obu kompozytowych masztów wieżowych, w tym dziobowego zintegrowanego, typowymi trójpodporowymi, zmniejszenie o połowę wielkości pomieszczeń medycznych i szpitala, uproszczenie zestawu elektroniki, w tym zdolności do działania w charakterze okrętów dowodzenia, zmniejszenie hangaru lotniczego, rezygnację z dwóch z czterech silników głównych, zamianę dwudzielnych wrót doku pojedynczymi, czy redukcję liczby przewożonych żołnierzy.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Nowy desantowiec dla US Navy”

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc