11 października Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o unieważnieniu postępowania przetargowego w sprawie wyłonienia podmiotu, który zrealizuje usługę naprawy bieżącej przekładni redukcyjnej zamontowanej na korwecie patrolowej ORP Ślązak (241).
Powodem powyższej decyzji, datowanej także na 11 października, było zastosowanie zapisu znajdującego się w upublicznionych Warunkach Przetargu - Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia/zamknięcia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny. Wykonawcy nie będą wywodzili roszczeń z tego tytułu wobec zamawiającego. Powyższe postępowanie ogłoszono 11 sierpnia bieżącego roku. Ostatecznie w rywalizacji znalazło się dwóch oferentów. Zamawiający przewidział budżet 2,2 mln brutto. PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. zaoferowała za usługę kwotę 2,199 mln PLN brutto, a Megmar Logistics & Consulting Sp. z o.o. wyceniła usługę na kwotę 1,4 mln PLN brutto.
W ramach upublicznionej dokumentacji, usługodawca ma wykonać przegląd roczny przekładni 3MG-174 zgodnie z dokumentacją techniczno-remontową (zamawiający wskazuje występowanie wibracji oraz hałasu, które nie były odnotowane we wcześniejszym okresie eksploatacji), zrealizować przegląd roczny układu sterowania przekładni 3MG-174, wykonać przegląd roczny przekładni 2MG-210/A oraz 2MG-201/A zgodnie z dokumentacją. W ich przypadku także odnotowano występowanie wibracji i hałasy niewystępujące we wcześniejszym okresie eksploatacji. Dodatkowo odnotowano wzrost poziomu oleju w misach przekładni burtowych przy jednoczesnym ubytku oleju z misy MZSS, nieszczelność ze sprzęgieł hydrokinetycznych pomiędzy przekładnią i silnikami MTU 12V595. Co więcej, zamawiający wskazał rozbieżność temperatury łożyska nr 48 pomiędzy wskazaniem lokalnym i zdalnym, zwiększającą temperaturę powyżej 60oC.
Korweta patrolowa ORP Ślązak została wprowadzona do służby 28 listopada 2019 roku. W pierwszej połowie sierpnia uczestniczyła w ćwiczeniach „Ostrobok-21”. Od tego czasu aktywność jednostki na morzu jest niewielka.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Wszystko rozumiem (to znaczy - tak zwane uwarunkowania), ale taki stan całego zespołu przekładni CODAG budzi mój niepokój. Rozumiem - problemy z wibracją czy wyciekiem oleju w jednej z przekładni wchodzących w skład zespołu - to jest naturalne. Ale problemy ze wszystkimi przekładniami - wzrost poziomu wibracji, liczne przecieki nakazują zastanowić się nad jakością samego projektu jak i poszczególnych elementów składowych zespołu.
Ten zespół zaczyna się po prostu powoli sypać 🙁
Nie wiem, jak, w jakim stopniu i w jaki sposób stan tego zespołu przekładni CODAG wpłynie na pozycję negocjacyjną TKMS w ramach programu MIECZNIK, ale oczywistym dla mnie jest, że ta sytuacja powinna skłaniać stronę polską co najmniej do zastanowienia się.
Patologia z ORP Ślązak trwa nadal a z Niemcami nie ma co dalej liczyć na bezproblemową współpracę. Dobrze że są inni producenci fregat i korwet którzy są w stanie zaoferować nam owocną współpracę i transfer technologii przy konstruowaniu okrętów dla MW RP.