Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Zaktualizowana oferta w programie TLVS

14 sierpnia spółka TLVS Joint Venture (tworzona przez MBDA Deutschland i amerykańską korporację Lockheed Martin) złożyła do BAAINBw (Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr, pol. Federalny Urząd ds. Wyposażenia, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Sił Zbrojnych Republiki Federalnej Niemiec) nową, zaktualizowaną ofertę w programie TLVS (Taktisches Luftverteidigungssystem, pol. taktyczny system obrony powietrznej). Propozycja obejmuje: opracowanie systemu, przeprowadzenie jego testów zakończonych certyfikacją i dostawę całego systemu do Bundeswehry.

Według Thomasa Gottschilda, dyrektora zarządzającego MBDA Deutschland, w ciągu ostatnich miesięcy spółka TLVS JV poczyniła wyraźne postępy w uszczegóławianiu harmonogramu prac związanych z ofertą, specyfikacji taktyczno-technicznej potencjalnego systemu OPL i w tworzeniu symulacji wydajności systemu. Ma to pomóc w ograniczeniu ryzyka wystąpienia opóźnień czy problemów technicznych.  Gottschild podkreślił również, że TLVS jest programem niezwykle istotnym dla niemieckiej gospodarki. Poza głównymi wykonawcami, w pracach miałoby wziąć udział ponad 80 firm-podwykonawców, co przekłada się na ponad 6000 miejsc pracy dla wysokowykwalifikowanych pracowników, z czego większość z nich miałaby być zatrudniona na terenie Niemiec. Niemieccy poddostawcy odpowiadaliby częściowo za prace związane z: inżynierią systemów, cyberbezpieczeństwem, cyfryzacją, radarami oraz urządzeniami optoelektronicznymi i elektrotechnicznymi.

Pierwotna oferta została złożona przez  TLVS JV 24 czerwca 2019 r. Obejmowała ona czteroetapowy plan rozwoju systemu MEADS (Medium Extended Air Defense System), który miałby zostać wdrożony do służby w Bundeswehrze. Wedłu pierwotnych planów TLVS miał wejść do służby w 2025 r. (o ile umowa zostałaby podpisana w 2019 r.), a jego koszt miał wynosić około 4 mld EUR. Obecnie data wejścia do służby TLVS ani szacowany koszt produkcji nie są znane – dalsze opóźnienia wpłyną zapewne na wzrost kosztów. Aby uniknąć problemów związanych z zapóźnieniem technicznym niemieckiej obrony przeciwlotniczej, Federalne Ministerstwo Obrony w 2019 r. rozpoczęło prace nad modernizację systemów MIM-104 Patriot PAC-3 do standardu PAC-3+, co ma pozwolić na utrzymanie ich w linii do co najmniej 2030 r.

(Bartłomiej Kucharski) Foto: Lockheed Martin
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc