31 maja Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował, że wybór dostawcy 84 wielozadaniowych śmigłowców transportowych, które mają zastąpić w USAF UH-1N Huey opóźni się przynajmniej o kwartał.
Według planów wybór i podpisanie kontraktu miało nastąpić w trzecim kwartale bieżącego roku, jednak skarga koncernu Lockheed Martin w GAO (dotyczące poszanowania prac intelektualnych) spowodował wstrzymanie procedury i opóźnienie o jeden kwartał. Co ciekawe, protest oferenta został odrzucony, co powoduje, że Departament Obrony będzie mieć do wyboru trzy oferty. Poza Lockheed Martin (HH-60U Black Hawk) mowa o firmie Sierra Nevada (przebudowane UH-60L odkupione z zapasów US Army i poddane gruntownym przeglądom i modernizacji) oraz konsorcjum Boeing-Leonardo (MH-139). Co ciekawe, z walki o powyższe zamówienie zrezygnował Bell, który produkuje obecnie śmigłowce UH-1Y Venom.
Nowe śmigłowce mają wspierać siły ochrony w bazach rakietowych mieszczących międzykontynentalne pociski balistyczne. Dodatkowo mają służyć do transportu wojskowych VIP w obrębie Waszyngtonu oraz Japonii.
(ŁP) | Foto: USAF |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu