23 kwietnia Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o podpisaniu umowy z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 2 S.A. w Bydgoszczy w sprawie realizacji usługi napraw głównych silników RD-33, które są jednostkami napędowymi samolotów myśliwskich MiG-29.
Umowa została podpisana 8 kwietnia i ma całkowitą wartość 208,3 mln PLN netto. Zamawiający zastosował procedurę negocjacji z wybranym podmiotem. Zostały one rozpoczęte 31 grudnia 2020 roku. Ma to związek z faktem, że analiza rynkowa wykazała, iż WZL Nr 2 S.A. w Bydgoszczy jest jedynym właścicielem dokumentacji technicznej i ma prawo wyłączności do remontu silników RD-33 zgodnie z warunkami technicznymi na remonty jednostek napędowych RD-33 serii 2, która została zatwierdzona przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych w styczniu 2016 roku (wraz z późniejszymi zmianami). Wynika to z połączenia WZL Nr 2 S.A. z WZL Nr 4 S.A. w Warszawie. Ponadto personel, a także zdolności techniczne wykonawcy są przygotowane do realizacji zamówienia.
Zgodnie z upublicznioną dokumentacją, usługa będzie realizowana w latach 2021-2023. Żadna ze stron umowy nie poinformowała o liczbie jednostek napędowych, które będą poddane naprawom w tym czasie. Pozwoli na zabezpieczenie eksploatacji 28 samolotów myśliwskich MiG-29 znajdujących się w Siłach Powietrznych. Zgodnie z najnowszymi planami Ministerstwa Obrony Narodowej, obie eskadry eksploatujące ten typ samolotu (w 22. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Królewie Malborskim oraz 23. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim), mają pełnić zadania do czasu zrealizowania dostaw 32 wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35A Lightning II.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Warto pomyśleć o zapewnieniu sobie obsługi silników do samolotów F-35 w WZL-2 po wycofaniu Mig-29.
Trzeba było sobie wynegocjować taką opcje przed podpisaniem umowy na F 35. Nawet nie wynegocjowali umowy na kompleksową obsługę F 16. Teraz możemy sobie pogwizdać.