Krok ten jest podyktowany głównie przez czynniki finansowe – władz w Bangkoku nie stać obecnie na zastąpienie Chinooków przez nowe maszyny tego typu, które znajdują się w ofercie Boeinga. Z drugiej strony tańsze wiropłaty rosyjskie spełniają wymagania taktyczno-techniczne i są już znane tajskim wojskowym – w latach 2011-15 Rosjanie dostarczyli pięć egzemplarzy.
Od wielu lat Tajowie prowadzą modernizację parku śmigłowców transportowych, większość których pamiętała jeszcze (do niedawna) wojnę w Wietnamie. Ze względów finansowych oraz politycznych kupowane są niewielkie partie śmigłowców różnorodnych producentów – obok Mi-17W5 pojawiły się Sikorsky UH-60L/M Black Hawk, Airbus UH-72A Lakota oraz H145M, a także Leonardo AW139M. CH-47D Chinook także należą do jednych z najstarszych typów we flocie, ze względu na ich niewielką liczbę (sześciu sztuk), planuje się zakup od czterech do ośmiu nowych wiropłatów, które (wygląda na to) iż będą pochodzić z Rosji.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu