20 marca media kanadyjskie, dzięki śledztwu oraz informacjom nieoficjalnym, ujawniły szczegóły kontraktu na dostawę partii kołowych transporterów opancerzonych rodziny LAV, który został zawarty w 2014 roku.
Powyższa umowa, mająca potencjalną wartość 15 mld dolarów, obejmowała także czternastoletni okres wsparcia logistycznego. Wszystkie strony (władze oraz producent) nie komentowali i nie upubliczniali szczegółów, co wiązało się z zapisami kontraktu wymaganymi przez Saudyjczyków. Dzięki grupie dziennikarzy kanadyjskich można, obecnie, dowiedzieć się o umowie nieco więcej.
Według mediów kanadyjskich kontrakt obejmuje dostawę 928 transporterów rodziny LAV 6, charakteryzujących się maksymalną masą 28 ton i wzmocnionym opancerzeniem. Z powyższej liczby 354 będą dostarczone w wariancie transportera opancerzonego, kolejnych 119 zbudowanych zostanie w wariancie uzbrojonym 105 mm armaty. Dalszych 119 będzie reprezentować wariant przeciwpancerny, a kolejne 119 jako pojazdy wsparcia bezpośredniego z 30 mm armatą automatyczną w wieży Cockerill 3000. Pozostała partia 217 sztuk wykonana zostanie w innych wariantach – pojazdów medycznych, mobilnych stanowisk dowodzenia, pojazdów do transportu VIP, wozów wsparcia technicznego.
Dostawy pierwszych LAV 6 do Arabii Saudyjskiej rozpoczęły się na początku 2017 roku. Według części publikacji, w ostatnich latach, mogło dojść do ograniczenia liczby pojazdów, jednak brak szczegółów. Część prac logistycznych, w tym szkolenie, odbywa się poza Kanadą – wymienia się tu m.in. obszar Europy. Saudyjski kontrakt na transportery LAV jest jednym z największych sukcesów kanadyjskiego sektora zbrojeniowego. Jego realizacja ma zapewnić pracę na wiele lat.
(ŁP) | Foto: General Dynamics Land Systems Canada |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu