27 stycznia Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o podpisaniu umowy z gdyńską Stocznią Remontową „Nauta” S.A. w restrukturyzacji na naprawy bieżącą i dokową kutra hydrograficznego K-10.
Powyższa umowa ma wartość 2,1 mln PLN brutto i została podpisana 20 stycznia. Oferta zwycięskiej firmy pokonała dwóch innych oferentów: PGZ Stocznię Wojenną Sp. z o.o. (3 mln PLN brutto) i NET MARINE Marine Power Service Sp. z o.o. (3 mln PLN brutto). Co ważne, wszystkie mieściły się w zakładanym budżecie, które określono na 6 mln PLN brutto. Postępowanie przetargowe ogłoszono we wrześniu ub.r. Zgodnie z częstą praktyką wykaz prac naprawczych i specyfikacja istotnych warunków zamówienia zostały przekazane wyłącznie podmiotom zakwalifikowanym do składania ofert ostatecznych. Według dokumentacji przetargowej, zwycięska stocznia zadeklarowała 24-miesięczną gwarancję na zrealizowane prace. Sam remont ma trwać do 65 dni od podpisania umowy.
Kuter K-10 należy do Dywizjonu Zabezpieczenia Hydrograficznego MW i bazuje w Gdyni. Oprócz niego do celów hydrograficznych jednostka eksploatuje: dwa okręty projektu 874, bliźniaczy kuter i cztery motorówki. Dywizjon wykonuje zadania z zakresu nawigacyjno-hydrograficznego zabezpieczenia działań sił Marynarki Wojennej zgodnie ze standardami NATO i Międzynarodowej Organizacji Hydrograficznej (IHO) w ścisłej współpracy z Biurem Hydrograficznym Marynarki Wojennej.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu