19 lutego koncern Korea Aerospace Industries poinformował o podpisaniu listu intencyjnego z Diehl Defence w sprawie możliwości integracji kierowanych pocisków IRIS-T z odrzutowymi samolotami bojowymi FA-50 Fighting Eagle oraz KF-21 Boramae.
Powyższe wydarzenie miało miejsce w siedzibie europejskiego producenta w Berlinie. Jednym z celów jest współpraca w działaniach marketingowych na obszarze Europy oraz Afryki. Jednocześnie wpisuje się w politykę KAI dotyczącą rozwoju wielozadaniowego samolotu bojowego KF-21 Boramae, który przeszedł już proces integracji z pociskiem MBDA Meteor, a obecnie podobna procedura prowadzona jest z IRIS-T na zamówienie Republiki Korei.
Zacieśnienie współpracy jest ważne m.in. z powodu rosnących sukcesów marketingowych programu FA-50 Fighting Eagle – w ciągu lat program uzyskał zamówienia od sześciu klientów eksportowych. Obecnie maszyny są dostarczane w standardzie, który powoli staje się przestarzały (podstawowym uzbrojeniem powietrze-powietrze są pociski AIM-9M/L Sidewinder). Dopiero rozwijana odmiana Block 20 ma dysponować rozszerzonym wachlarzem przenoszonego uzbrojenia. W przypadku IRIS-T, powyższa broń ma być jednym z systemów powietrze-powietrze wykorzystywanych przez samoloty KF-21 Boramae.
Jak wskazuje producent, dotychczas wyprodukowano ponad 5000 sztuk pocisków IRIS-T, które zintegrowano z samolotami Eurofighter, Tornado, F-16, Gripen, F/A-18A/B Hornet,, F-5E Tiger II oraz IAR-99. Dodatkowo stanowią także uzbrojenie rakietowych systemów przeciwlotniczych, które m.in. są wykorzystywane bojowo przez Siły Zbrojne Ukrainy – dotychczasowe dane wskazują na wysoką skuteczność systemu w zwalczaniu różnych typów zagrożenia powietrznego.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu