1 czerwca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z koncernem Boeing w sprawie uruchomienia finansowania kolejnej partii wielozadaniowych samolotów bojowych F/A-18E/F Super Hornet Block III przeznaczonych dla US Navy.
Czerwcowa umowa ma wartość 200 mln USD i obejmuje zamówienie podzespołów i części, które mają być wykorzystane przy produkcji nowej partii maszyn, które zatwierdził Kongres Stanów Zjednoczonych. Zgodnie z ustawą budżetową mowa o 20 egzemplarzach, których formalne zamówienie zostanie złożone w przyszłości – dzięki uruchomieniu cyklu produkcyjnego podzespołów możliwe będzie utrzymanie w ruchu podwykonawców. Jest to niezmiernie ważne, gdyż brak nowych zamówień powoduje, że przed całą linią stoi widmo zamknięcia. Jednocześnie Boeing wraz z władzami federalnymi prowadzi działania marketingowe, które zmierzają do zdobycia nowych kontraktów eksportowych (m.in. w Indiach).
Bez nowych zamówień linia montażowa miała zakończyć prace w drugiej połowie 2025 roku. Umowa z Departamentem obrony wydłuży ten okres, gdyż produkcja zamówionych (i w pełni sfinansowanych) podzespołów będzie trwała do czerwca 2025 roku. Dzięki kolejnej partii przeznaczonej dla US Navy, życie linii montażowej w St. Louis zostanie wydłużone do końca 2026 roku. Obecnie poza Indiami trudno wskazać innych klientów eksportowych.
Samoloty F/A-18E/F Super Hornet są eksploatowane przez lotnictwo morskie Stanów Zjednoczonych oraz dwóch użytkowników eksportowych – Australię oraz Kuwejt. Niestety, mimo wysiłków marketingowych, konstrukcja przegrała postępowania przetargowe w takich krajach jak Republika Federalna Niemiec, Szwajcaria, Kanada, Finlandia.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Kto by chciał kupować nową platformę, której produkcja kończy się za kilka lat, a służba zapewne niedługo później...