15 kwietnia Agencja Uzbrojenia poinformowała o podpisaniu umowy z firmą Alioth Trading Sp. z o.o. w sprawie zakupu partii pironabojów PK-21M-2 przeznaczonych do zabudowy w fotelach katapultowych K-36DM, które są eksploatowane na samolotach MiG-29 oraz Su-22.
Zgodnie z upublicznionymi informacjami, umowa została podpisana 28 marca bieżącego roku i ma wartość 2,2 mln PLN z VAT. Oferta zwycięskiego podmiotu była jedyną, która wpłynęła do zamawiającego – postępowanie przetargowe, o charakterze ograniczonym, uruchomiono w listopadzie ubiegłego roku. W jego ramach do wojskowych magazynów trafi 200 sztuk pironabojów PK-21M-2, które pozwolą na utrzymanie zapasów niezbędnych do bezpiecznego eksploatowania samolotów obu typów (łącznie około 46 egzemplarzy, w tym jedenastu dwumiejscowych). Zgodnie z planami Su-22 mają zostać wycofane do 2025 roku i zostaną zastąpione przez F-35A Lightning II.
W ostatnich miesiącach była to druga próba wyboru dostawcy pironabojów tego typu. Poprzednia została unieważniona w kwietniu 2021 roku – wówczas do postępowania nie zgłosił się żaden oferent.
Obecnie brak informacji o kraju pochodzenia pironabojów. Poza Rosją asortyment tego typu jest produkowany i oferowany przez producentów z innych państw, m.in. znaną w Polsce (z dostaw nabojów termicznych NT-26 oraz MJU-7A/B) Tara Aerospace AD z Czarnogóry.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Już dawno powinniśmy te Migi i Su odstawić na kołki i wydzierżawić Gripeny od Szwedów, do czasu pozyskania kolejnych maszyn 5 gen.