23 września US Army poinformowała o oblataniu ciężkiego śmigłowca transportowego Boeing CH-47F Chinook wyposażonego w silniki General Electric T408, które charakteryzują się dużo większą mocą niż obecnie stosowane Honeywell T55.
W ramach prób, które są realizowane we współpracy z Boeingiem oraz GE Aviation, mają na celu ocenę możliwości zastosowania jednostek napędowych nowego typu, a także rozwoju potencjału operacyjnego CH-47 Chinook. Obok T408 planowane jest przetestowanie silników T55-GA-714C, które mają charakteryzować się mocą około 6000 KM. Umowa na rozwój została zawarta w czerwcu bieżącego roku. Obecnie brak informacji o ramach czasowych prób.
Silniki GE T408 stanowią jednostki napędowe dla ciężkich śmigłowców transportowych Lockheed Martin CH-53K King Stallion. Mają moc 7500 KM, podczas gdy obecnie stosowane silniki T55 około 4200 KM.
Ciężkie śmigłowce CH-47F Chinook mają być (przez okres lat) systematycznie modernizowane. Wśród opcji wymienia się właśnie zastosowanie mocniejszych jednostek napędowych, co może być zastosowane w (opcjonalnej) wersji Block III. Decyzja o zastosowaniu nowych silników zapadnie po zakończeniu prób, które mają dać odpowiedź odnośnie zysków i ryzyka integracji z CH-47 Chinook.
(Łukasz Pacholski) | Foto: US Army |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu