Powyższe wydarzenie wpisuje się we wcześniejsze deklaracje mówiące o wznowieniu produkcji stoczniowej na terenach należących niegdyś do Stoczni Szczecińskiej. W styczniu br. Szczeciński Park Przemysłowy został przejęty przez Grupę MARS FIZ, która jest częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A.. W imieniu wykonawcy umowę z PŻB podpisał prezes Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. Marek Różalski, a także członek zarządu Mariusz Ronewicz.
Według deklaracji, budowa promu otwiera drogę do wznowienia produkcji stoczniowej opartej o tereny dawnej Stoczni Szczecińskiej – jest to pierwsza jednostka, która powstanie na wyżej wymienionej pochylni od momentu upadku Stoczni Szczecińskiej Nowa w 2009 roku. Początkowo zakładano budowę dwóch bliźniaczych jednostek, które miały obsługiwać trasę Świnoujście-Ystad, być może drugi prom pozostał w opcji kontraktowej. W chwili obecnej PŻB eksploatuje trzy promy, wszystkie zakupione na rynku jednostek używanych. W przeszłości armator, w ramach marki Polferries, eksploatował promy zbudowane na jego zamówienie w stoczni szczecińskiej – były to jednostki projektu B-490, z których ostatnia (Pomerania) została sprzedana w 2011 roku.
(ŁP) | Foto: Tomasz Grotnik |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
No i jak budowa promu postępuje ? Kiedy wodowanie, bo z informacji telewizyjnych wynika że moduł nazwany stępką zerdzewiał i nic po za ceremonią nie zrobiono. Ile nas jako podatników takie pomysły kosztują ?