Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Nowe umowy General Atomics Aeronautical Systems

Departament Obrony Stanów Zjednoczonych zamówił na potrzeby armii amerykańskiej kolejną partię bezzałogowych statków powietrznych MQ-1C Gray Eagle. Fot. US Army

18 listopada Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu dwóch umów z General Atomics Aeronautical Systems w sprawie produkcji i dostaw bezzałogowych aparatów latających oraz wyposażenia dodatkowego. Łącznie mają one wartość 135 mln USD, a część kwoty pochodzi od klienta eksportowego.

Pierwsza umowa, zawarta z dowództwem armii amerykańskiej (wartość 103,2 mln USD) obejmuje produkcję i dostawy nieokreślonej liczby bezzałogowych aparatów latających MQ-1C Gray Eagle. Dodatkowo dostawy mają objął terminale łączności satelitarnej, zestawy części zamiennych oraz obsługi naziemnej. Dostawy mają zostać zrealizowane do końca 2023 roku, a w momencie podpisania umowy uruchomiono pełne finansowanie produkcji. Bezzałogowe aparaty latające MQ-1C Gray Eagle są standardowym typem maszyny klasy MALE armii amerykańskiej. Docelowo planowany jest zakup około 160 sztuk wraz z 31 stanowiskami kierowania. Pierwsze z nich wdrożono do służby operacyjnej w 2010 roku, a w ciągu lat dokonano modyfikacji konstrukcji, która pozwala na przenoszenie i wykorzystanie precyzyjnego uzbrojenia klasy powietrze-ziemia (AGM-114 Hellfire).

Druga umowa, o wartości 31,7 mln USD, dotyczy dostawy jednego symulatora MQ-9B SkyGuardian do Belgii. Wraz z nim producent ma dostarczyć zestaw części zamiennych, urządzenia wsparcia eksploatacji oraz zrealizować usługę szkolenia belgijskiego personelu. Całość ma zostać zrealizowana do końca marca 2024 roku, a w momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie. Pośrednictwo Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych wynika z faktu zastosowania procedury FMS. Zakup symulatora ma związek z zamówieniem przez Belgię czterech bezzałogowych aparatów latających MQ-9B SkyGuardian oraz dwóch naziemnych stacji kierowania - sprzęt także ma zostać dostarczony do końca marca 2024 roku. Samoloty będą uzupełniały potencjał wielozadaniowych Lockheed Martin F-35A Lightning II.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc