Nie są znane przyczyny decyzji zarządu amerykańskiego potentata, jednak jest to drugi uczestnik postępowania, który w ciągu ostatnich dni zrezygnował z udziału w walce. Na placu boju pozostało trzech oferentów, czyli konsorcja: Lockheed Martin i KAI (z T-50 Golden Eagle), Boeing i Saab oraz Sierra Nevada Corp. z TAI.
Northrop-Grumman na potrzeby T-X przygotował nowy projekt, którego demonstrator został oznaczony Model 400. Jego prezentacja miała miejsce w lecie zeszłego roku – miał być to jeden z dwóch konstrukcji zaprojektowanych pod potrzeby USAF. Według planów rozstrzygnięcie postępowania ma nastąpić jeszcze w bieżącym roku, zapotrzebowanie użytkownika opiewa na 350 egzemplarzy z opcją na kolejne w przyszłości. Oznacza to, że zwycięzca postępowania stanie się liderem w segmencie odrzutowych samolotów szkolenia zaawansowanego w pierwszej połowie bieżącego wieku.
(ŁP)
Foto – Northrop-Grumman
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu