16 sierpnia General Atomics Aeronautical Systems poinformował o przeprowadzeniu prób bezzałogowego aparatu latającego MQ-9B SkyGuardian wyposażonego w turbośmigłowy silnik Pratt & Whitney PT6 serii E.
Powyższe testy odbyły się w centrum doświadczalnym producenta mieszczącym się w El Mirage w stanie Kalifornia. Proces integracji nowej jednostki napędowej ma pozwolić na rozszerzenie opcji dostępnych klientom. Według komunikatu producenta, PT6 serii E może przynieść zwiększenie mocy układu napędowego o 33% w stosunku do obecnie używanych rozwiązań.
MQ-9B SkyGuardian jest rozwijany przez General Atomics Aeronautical Systems jako odpowiedź na potrzeby użytkowników poszukujących konstrukcji klasy MALE w pełni dostosowanej do operacji powietrznych w przestrzeni kontrolowanej przez cywilne organy nadzoru. Z tego też względu spełnia wymagania NATO STANAG 4671. Wśród dotychczasowych klientów można wymienić m.in. Wielką Brytanię oraz Belgię. Zainteresowanie wyrażają także inni potencjalni użytkownicy w Europie oraz Azji.
MQ-9B SkyGuardian dysponuje autonomicznością lotu powyżej 40 godzin, a zastosowane rozwiązania techniczne pozwalają na w pełni automatyczny start i lądowanie wyłącznie z wykorzystaniem naziemnych stacji kierowania wyposażonych w system łączności satelitarnej. Współpraca z Pratt & Whitney trwa od dłuższego czasu, czego świetnym przykładem jest wykorzystanie jednostek napędowych tego producenta w programie MQ-20 Avenger.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu