4 stycznia media meksykańskie poinformowały, że Ministerstwo Finansów upubliczniło informację o planowanym ulokowaniu środków budżetowych pozwalających na zakup dwóch średnich samolotów transportowych Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules.
Powyższa decyzja zapadła 29 grudnia. Powodem tego kroku są potrzeby wojskowego lotnictwa transportowego, które pełni ważną rolę w działaniach operacyjnych służb federalnych na obszarze kraju. Dodatkowo jest to wynik wyczerpywania resursów technicznych obecnie posiadanych Lockheed Martin C-130K Hercules, które zostały odkupione z nadwyżek sprzętowych Royal Air Force (i gruntownie zmodernizowane w latach 2012-14). Jak wskazują media lokalne trzy C-130K eksploatowane przez Siły Powietrzne Meksyku są już wysłużone. Jeden egzemplarz ma świętować w bieżącym roku 46. urodziny, a dwa pozostałe 56.
Ministerstwo Obrony Meksyku analizowało możliwość zakupu innych typów średnich samolotów transportowych (Embraer C-390 Millennium oraz Airbus A400M Atlas), jednak ostatecznie rekomendacja wskazała na konstrukcję korporacji Lockheed Martin. Jak wskazują upublicznione informacje, w przypadku szybkiej ścieżki podpisania kontraktu, dostawy nowych samolotów mogą nastąpić już w 2025 roku.
Meksyk od dłuższego czasu był wskazywany jako potencjalny użytkownik C-130J-30 Super Hercules. Należy pamiętać, że amerykański Departament Stanu zatwierdził meksykańskie zapytanie ofertowe w sprawie zakupu dwóch samolotów tego typu we wrześniu 2012 roku. Wówczas, jak wskazują dane lokalne, na przeszkodzie stanął długi okres oczekiwania na maszyny. Aby utrzymać ówczesny potencjał Meksyk zdecydował się na interwencyjny zakup czterech Leonardo C-27J Spartan (obecnie trzy z nich są wycofane z eksploatacji ze względu na realizację przeglądów strukturalnych PDM). Uzupełnieniem floty są także lekkie Airbus C-295M (łącznie zakupiono czternaście sztuk).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu