13 lipca Boeing oraz Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformowali o zakończeniu fazy prób w locie, które otwierają drogę do rozpoczęcia dostaw seryjnych KC-46A Pegasus co zaplanowano na październik bieżącego roku.
Powyższa decyzja to wynik ostatnich prób w locie, które obejmowały przekazywanie paliwa i certyfikację systemu z samolotami KC-135 Stratotanker, F-16C/D Fighting Falcon oraz C-17 Globemaster III. W kolejnych tygodniach planowane jest zakończenie certyfikacji z A-10 Thunderbolt II oraz KC-46A Pegasus. Przed końcem roku ma zostać przeprowadzony cykl certyfikacji z F/A-18 Hornet/Super Hornet, F-15 Eagle/Strike Eagle oraz B-52H Stratofortress.
Cykl prób w locie, wymagany przez amerykańską agencję lotniczą FAA oraz Departament Obrony, był prowadzony z wykorzystaniem sześciu samolotów przedseryjnych. Łącznie wylatały 3300 godzin, a także przekazały innym samolotom ponad 900 tys. kg paliwa.
Łącznie Departament Obrony ma zamówić 179 KC-46A, które bazują konstrukcyjne na szerokokadłubowym samolocie pasażerskim Boeing 767. Dodatkowo maszyna jest oferowana na eksport, pierwszym klientem została Japonia – pierwszy został zamówiony 22 grudnia 2017 roku i ma zostać dostarczony do lutego 2021 roku. Amerykanie zamówili dotychczas 34 egzemplarzy, których produkcja odbywa się na bieżąco – ze względu na opóźnienia programu prób w locie oraz certyfikacji, są magazynowane na fabrycznym lotnisku Boeinga.
Wielozadaniowy KC-46A ma służyć do uzupełniania w powietrzu innych samolotów oraz śmigłowców przy pomocy sztywnego łącza podkadłubowego oraz giętkich przewodów umieszczonych w podskrzydłowych zasobnikach. Dodatkowo, dzięki drzwiom ładunkowym, będzie mógł przewozić spaletyzowane cargo.
(ŁP) | Foto: Boeing |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu