27 lutego dowództwo US Air Force poinformowało o dwóch nowych wydarzeniach związanych z programem budowy i dostaw śmigłowców ratownictwa bojowego Lockheed Martin HH-60W CRH.
Pierwszym z nich jest nadanie nazwy własnej dla tej konstrukcji, która od 27 lutego nosi nazwę Jolly Green II – jest to nawiązanie do historii USAF, gdzie Sikorsky HH-3E Jolly Green Giant pełniły służbę w Wietnamie (załogi HH-3E zostały odznaczone ponad 200 razy za bohaterstwo w działaniach operacyjnych). Służba ostatnich zakończyła się w 1995 roku.
Dodatkowo tego samego dnia ogłoszono zawarcie umowy o wartości 500 mln dolarów na produkcję i dostawę dwunastu HH-60W należących do II partii wstępnej. W ciągu najbliższych dni szczegóły powinny zostać upublicznione na stronach Departamentu Obrony. Obecnie Lockheed Martin dostarczył siedem egzemplarzy przedseryjnych, które służą do prób i testów operacyjnych (dotychczas wylatały około 500 godzin), a dodatkowo w produkcji znajduje się pierwszych dziesięć HH-60W I partii wstępnej zakontraktowanych we wrześniu 2019 roku. Dostawy mają rozpocząć się w kwietniu 2021 roku.
Według planów USAF zakupi 113 HH-60W Jolly Green II, które zastąpią obecnie eksploatowane HH-60G Pave Hawk. Głównym zadaniem będzie realizacja zadań ratownictwa bojowego CSAR, a także wsparcie działań ratowniczych na obszarze Stanów Zjednoczonych.
(ŁP) | Foto: Sikorsky |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu