20 stycznia Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o zapoczątkowaniu negocjacji z Airbus Poland S.A. w sprawie zawarcia wieloletniej umowy serwisowej związanej z fabrycznym wsparciem eksploatacji samolotów eksploatowanych w Wojsku Polskim.
W ramach dwóch osobnych zadań zamawiający chce zawrzeć wieloletnie (lata 2023-26) umowy dotyczące wsparcia eksploatacji lekkich samolotów transportowych C-295M oraz szkolno-treningowych PZL-130 Orlik TC-II. Według zamawiającego mogą mieć całkowitą wartość około 250 mln PLN bez VAT – co ciekawe, większość kwoty ma pochłonąć serwis maszyn transportowych. Najprawdopodobniej zakres prac przy C-295M nie będzie obejmować programu modyfikacji i ujednolicenia wyposażenia, co ma związek z inną ścieżką realizacji powyższego zagadnienia.
Obecnie w Siłach Powietrznych eksploatowanych jest szesnaście samolotów transportowych C-295M, które stanowią podstawowy typ statku powietrznego 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie. Pierwsze z nich (osiem sztuk) zostało zamówionych w 2001 roku i dostarczonych w latach 2003-2005. W ciągu lat były systematycznie modyfikowane, jednak obecnie osiągnęły wiek uprawniający do realizacji głębokiej modernizacji. W przypadku samolotów PZL-130 Orlik TC-II, w październiku 2022 roku, Airbus Poland S.A. zakończył program dostaw zmodernizowanych samolotów – łącznie Siły Powietrzne dysponują 28 samolotami tego typu, które stacjonują w 42. Bazie Lotnictwa Szkolnego w Radomiu.
Zastosowanie procedury negocjacji z wybranym podmiotem wynika z faktu, że Airbus Poland S.A. jest jedynym podmiotem uprawnionym do wykonywania prac obsługowo-naprawczych na wymienionych typach statków powietrznych.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu