28 stycznia korporacja Lockheed Martin poinformowała o dostarczeniu US Air Force pierwszego egzemplarza wielozadaniowego samolotu bojowego F-16 Fighting Falcon, który przeszedł gruntowny przegląd strukturalny w zakładach producenta w Greenville w Karolinie Południowej.
Prace przy maszynie to wynik podpisania wieloletniej umowy serwisowej z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych w grudniu 2020 roku. Ma ona wartość 900 mln USD i na jej mocy specjaliści korporacji Lockheed Martin mają realizować prace serwisowe przy samolotach F-16C/D Fighting Falcon eksploatowanych przez amerykańskie lotnictwo. W pakiecie usług wymienia się gruntowne przeglądy strukturalne, modyfikacje oraz przebudowy zgodnie z potrzebami użytkownika. Głównym punktem prac są zakłady Lockheed Martin w Greenville w stanie Karolina Południowa – obecnie mieści się tam amerykańskie centrum serwisowe, a także linia montażowa fabrycznie nowych maszyn oferowanych w standardzie Block 70/72.
Prace przy pierwszym egzemplarzu rozpoczęły się na wiosnę 2021 roku. Obecnie realizowane plany zakładają, że około 300 F-16C/D Fighting Falcon ma być eksploatowana przez US Air Force przez kolejne lata u boku maszyn 5. generacji. Z tego też względu mają otrzymać zwiększony resurs techniczny do 12000 godzin, a także modyfikacje konstrukcji pozwalające na skuteczne wykorzystanie w przyszłości. Obok zakładów Lockheed Martin w Greenville prace prowadzone są także w centrum logistycznym USAF zlokalizowanym w bazie lotniczej Hill w stanie Utah. Dodatkowo w grudniu 2021 roku Departament Obrony Stanów Zjednoczonych podpisał wieloletnią umowę z AAR Government Services Inc. w sprawie wieloletniej usługi serwisowania i modernizacji F-16C/D FIghting Falcon stacjonujących na obszarze Europy – część prac przy nich ma być prowadzona w należących do Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 2 S.A. w Bydgoszczy.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu