Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Coraz bliżej modernizacji statku ratowniczego Kapitan Poinc

Fot. Łukasz Pacholski

5 sierpnia Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa poinformowała o rozstrzygnięciu postępowania przetargowego w sprawie modernizacji statku ratowniczego Kapitan Poinc, który jest eksploatowany od 1996 roku.

Powyższe postępowanie uruchomiono w marcu bieżącego roku. Ostatecznie do zamawiającego wpłynęły dwie oferty. Komisja przetargowa dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty, którą złożyła Gdańska Stocznia Remontowa im. J.Piłsudskiego S.A. w Gdańsku. Uzyskała 98% punktów możliwych do zdobycia i pokonała Stocznię Remontową Nauta S.A.. Jak wskazuje komunikat zamawiającego, cena brutto na realizację zamówienia opiewa na 34 mln PLN – przewyższała zakładany budżet (26,6 mln PLN brutto), jednak MSPiR znalazła brakujące fundusze.

W ramach zakładanych prac wykonawca ma dostarczyć łódź ratowniczą FRB wraz z systemem wodowania i podnoszenia, dokonać modernizacji automatyki i sterowania statkiem, zainstalować nowy zintegrowany system zbierania zanieczyszczeń oraz dokonać wymiany dźwigu głównego. Całość ma zostać zrealizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”, po zatwierdzeniu przez armatora oraz Polski Rejestr Statków. W przypadku podpisania umowy wykonawca będzie mieć czas na wykonanie prac do 18 grudnia 2025 roku.

Kapitan Poinc to wielozadaniowa jednostka ratownicza należąca obecnie do Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa. Została zbudowana przez stocznię Damen Shipyards w Gdyni i oddana do eksploatacji w 1996 roku. W ostatnich latach planowano jej zastąpienie przez statek nowej generacji – niestety, pomimo zabezpieczenia finansowania z środków Unii Europejskiej, nie udało się rozstrzygnąć postępowania przetargowego.

Obecnie MSPiR ponownie planuje budowę nowej wielozadaniowej specjalistycznej jednostki ratowniczej wraz ze współdziałającymi urządzeniami wspomagającymi. Poza nią planowany jest także zakup sześciu mniejszych typu SAR-2000, które zastąpią siedem jednostek typu SAR-1500, dwóch specjalistycznych łodzi ratowniczych na Zalew Wiślany i Szczeciński, a także trzech specjalistycznych jednostek ratowniczych do walki z zanieczyszczeniami olejowymi (w dwóch ostatnich przypadkach przetarg trwa). Dodatkowo planowana jest także modernizacja trzech statków SAR-3000 – w tym przypadku także zamawiający oczekuje na oferty od wykonawców.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc