6 lutego austriacka firma EMPL Fahrzeugwerk GmbH, specjalizująca się w zabudowach pojazdów, poinformowała o dostarczeniu nieujawnionemu odbiorcy z Bliskiego Wschodu, będącego długoletnim kontrahentem firmy, dwóch ciężkich pojazdów ratowniczych i holowniczych EH/W 20. Bazują na podwoziach Rheinmetall RMMV 44 M (HX2 41.545) 8×8.
W tej kompletacji RMMV 44 M (HX2 41.545) 8×8 cechują: 12,4-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny D26 w najmocniejszym nastawie – o maksymalnych mocy 397 kW/540 KM i momencie obrotowym 2500 Nm – oraz dopuszczalna masa całkowita 41 000 kg, przy naciskach na osie 2×9000 + 2×13 000 kg. Z tyłu, za cenę spadku mobilności taktycznej, założono ogumienie bliźniacze. Zastosowano krótką kabinę, z dachem podwyższonym za pomocą stalowego modułu. Po prawej stronie kabiny poprowadzono pionowo wydech, a po lewej zainstalowano chłodnicę chronioną stalową siatką.
Wykonane przez EMPL specjalistyczne nadwozie składa się z kilku zasadniczych elementów. Pierwszym są boczne skrytki na sprzęt i wyposażenie. Nie są one symetryczne, gdyż po prawej stronie, między osiami drugą i trzecią, zamontowano zbiornik paliwa. Dlatego po prawej stronie znajdują się: przedni pionowy schowek o zredukowanej wysokości, środkowy schowek między osiami drugą i trzecią o wysokości zbliżonej do wysokości zabudowy oraz tylny schowek – poziomy, nad osiami tylnego tandemu. Schowki przedni i środkowy mają drzwi otwierane w pionie (środkowy – drzwi podwójne), z kolei tylne drzwi są otwierane w poziomie, obrotowo do góry. Po prawej stronie układ schowków – wszystkich już o tej samej wysokości i o tej samej długości oraz w praktycznie tych samych miejscach, co schowki po lewej stronie, pozostaje zaś następujący: przedni i środkowy z drzwiami otwieranymi w pionie (środkowy z drzwiami podwójnymi), tylny poziomy – z drzwiami obrotowo otwieranymi w poziomie. Zatem jedyna różnica dotyczy wysokości schowka środkowego, międzyosiowego. Moduły schowków zostały wykonane ze stali nierdzewnej i mają wewnątrz szuflady, obrotowe ścianki, podwójne szyny z otworami do mocowania dla regulowanych schowków.
W warunkach słabej widoczności bądź po zmroku oświetlenie zabezpiecza zespół silnych lamp w układzie: po bokach – rozlokowane analogicznie po lewej i prawej stronie – jedna nad przednim schowkiem dwie nad schowkiem środkowym, uzupełnionych przez cztery reflektory z tyłu – po dwa (górny i dolny) z każdej strony.
Drugą istotną składową zabudowy stanowi wyposażenie do podnoszenia i holowania. W jego skład weszły:
Do tego dochodzą: przedni i tylny hak holowniczy, szekle, łańcuchy, adaptery oczek i wiele innych pozycji. Dla podniesienia bezpieczeństwa eksploatacji wprowadzono jeszcze system bezpieczeństwa operatora OSS z wizualnym wyświetlaczem bezpieczeństwa jazdy na panelu sterowania oraz systemem wideo dla kamery cofania.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu