8 grudnia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z koncernem Boeing dotyczącej kontynuacji programu modernizacji i wydłużenia resursów wielozadaniowych samolotów bojowych F/A-18E/F Super Hornet eksploatowanych przez US Navy.
W ramach grudniowej umowy, o wartości 366,5 mln USD, prace przejdzie kolejna partia 32 samolotów. Prace mają zostać zrealizowane do końca maja 2024 roku i będą prowadzone na obu liniach modernizacyjnych, które są zlokalizowane w San Antonio w Teksasie (26 maszyn) oraz St. Louis (6). W momencie podpisania nie uruchomiono finansowania, które będzie kierowane do Boeinga w momencie zawierania aneksów na prace przy poszczególnych egzemplarzach. W 2020 roku dostarczono pierwsze cztery egzemplarze (w tym jeden z San Antonio). Zgodnie z deklaracjami, w najbliższych latach to właśnie zakłady Boeinga w Teksasie mają być głównym centrum obsługi Super Hornetów.
W ramach programu SLEP (Service Life Extension Programme) samoloty otrzymują wydłużony resurs techniczny (obecnie do 7500 godzin, a wkrótce zakończona zostanie certyfikacja do 9000 godzin) oraz wprowadzone modyfikacje systemów awioniki pokładowej pozwalające na ujednolicenie wyposażenia pomiędzy odmianami Block II (poddawanymi modernizacji) i Block III. Według planów program SLEP ma objąć 570 samolotów eksploatowanych przez lotnictwo morskie Stanów Zjednoczonych, dzięki uruchomieniu dwóch linii, rocznie planuje się dostarczać po 40 maszyn. Nie jest jednak wykluczone, że pakiety modernizacyjne zostaną sprzedane m.in. do Australii. Dodatkowo US Navy rozważa wykorzystanie owoców projektu przy planowanej modyfikacji samolotów walki elektronicznej E/A-18G Growler.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu