13 sierpnia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z firmą 381 Constructors w sprawie rozbudowy infrastruktury stoczni remontowej Portsmouth Naval Shipyard znajdującej się w Kittery w stanie Maine. Projekt może kosztować do 1,7 mld USD.
Zgodnie z upublicznionymi informacjami, program (mający być zrealizowany do czerwca 2028 roku) zakłada budowę kompleksu suchych doków wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Całość ma pozwolić na realizację prac remontowych przy wielozadaniowych okrętach podwodnych z napędem jądrowym typu Virginia Block I – IV. Projekt obejmuje budowę dwóch doków (określonych jako Dry Dock #1 North oraz Dry Dock #1 West), które dołączą do jednego, znajdującego się w eksploatacji – jest on przeznaczony przede wszystkim do obsług starszych okrętów typu Los Angeles. Dodatkowo budowa obejmie liczne obiekty inżynierskie, a także systemy ochrony i cyberbezpieczeństwa. W momencie podpisania kontraktu uruchomiono pierwszą transzę środków budżetowych w kwocie 70 mln USD. Kolejne fundusze mają być wydawane w następnych latach.
Stocznia Portsmouth Naval Shipyard specjalizuje się w remontach okrętów podwodnych z napędem jądrowym od 1971 roku, kiedy zakończono w niej budowę jednostek tej klasy. Od 2010 roku realizuje prace remontowe przy okrętach typu Virginia. Dodatkowo specjaliści z Kittery są zaangażowani m.in. w dezaktywacje dotychczas eksploatowanych jednostek.
Zgodnie z deklaracjami Kongresu Stanów Zjednoczonych, stocznia Portsmouth Naval Shipyard i jej modernizacja są kluczowe dla utrzymania potencjału sił podwodnych US Navy w kolejnych dziesięcioleciach. Proces unowocześnienia infrastruktury jest prowadzony od kilku lat. Obecnie zlecona budowa kompleksu doków jest najważniejszym w projekcie.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu