7 września korporacja Lockheed Martin poinformowała, że konsorcjum Sikorsky-Boeing złożyło kompleksową ofertę w programie FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft), który obejmuje wybór konstrukcji, która ma zastąpi obecnie używane wielozadaniowe śmigłowce Sikorsky UH-60 Black Hawk.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, oferta konsorcjum Sikorsky-Boeing obejmuje śmigłowiec Defiant X, który charakteryzuje się układem napędowym obejmującym przeciwbieżne wirniki nośne oraz śmigło pchające. Konkurentem dla powyższego konsorcjum jest Bell Textron, który z kolei oferuje samolot pionowego startu i lądowania V-280 Valor.
Według przedstawicieli konsorcjum, Defiant X może ograniczyć koszty przebudowy infrastruktury - dzięki zbliżonym wymiarom do UH-60 Black Hawk możliwe będzie wykorzystanie dotychczasowych płyt postojowych oraz hangarów obsługowych. Podobnie jak konkurencyjny V-280 Valor, Bell także złożył ofertę Departamentowi Obrony Stanów Zjednoczonych. Defiant X charakteryzuje się wyższą prędkością przelotową i zasięgiem w porównaniu do obecnie eksploatowanej generacji wiropłatów. Ma to związek z wymaganiami armii amerykańskiej, która powoli przygotowuje się do kolejnego konfliktu, który zdaniem analityków, może wybuchnąć na obszarze południowo-wschodniej Azji.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu