Zaloguj
reklama Helikon-Tex
reklama Helikon-Tex

Defiant X konkurentem V-280 w programie FLRAA

Wizja artystyczna wielozadaniowego śmigłowca Defiant X, który ma być propozycją w programie FLRAA. Fot. Boeing

25 stycznia konsorcjum amerykańskich podmiotów składających się z korporacji Lockheed Martin oraz Boeing zaprezentowało szczegóły własnej propozycji w programie FLRAA (Future Long Range Assault Aircraft), który zakłada wybór następcy dla obecnie eksploatowanych śmigłowców Sikorsky UH-60 Black Hawk.



Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, oferta powyższego konsorcjum obejmuje śmigłowiec Defiant X, który bazuje na doświadczeniach demonstratora technologii SB>1 Defiant. Jednocześnie będzie on konkurentem dla samolotu pionowego startu i lądowania Bell V-280 Valor. Jak podkreślają przedstawiciele konsorcjum, obecnie Boeing oraz należąca do korporacji Lockheed Martin firma Sikorsky, dostarczyły około 90% wiropłatów eksploatowanych obecnie przez US Army.

Przedstawiciele zespołu wskazują, że Defiant X ma rozwijać prędkość maksymalną dwukrotnie przekraczającą tą uzyskiwaną przez UH-60 Black Hawk. Podobny postęp jest także w zakresie zasięgu obu konstrukcji. Obecnie projekt przechodzi próby i testy w środowisku cyfrowym, jego zakończenie ma otworzyć drogę do rozpoczęcia budowy prototypu. Cechą charakterystyczną konstrukcji jest układ przeciwbieżnych wirników głównych oraz śmigło pchające w części ogonowej. Podobnie jak w przypadku UH-60 Black Hawk czy V-280 Valor, kabina ładunkowa mieści się w centralnej części kadłuba, a dostęp do niej odbywa się przez boczne (rozsuwane) drzwi ładunkowe na obu burtach.



Zgodnie z deklaracjami Departamentu Obrony obaj finaliści mają złożyć oferty ostateczne do końca bieżącego roku, a podpisanie kontraktu ma nastąpić w 2022 roku. Ma to umożliwić rozpoczęcie działań operacyjnych przez pierwszą jednostkę US Army około 2030 roku. Program FLRAA już na obecnym etapie budzi zainteresowanie potencjalnych klientów eksportowych, wśród których można wymienić oficjalnie Wielką Brytanię oraz Włochy.

W przypadku FLRAA konkurentem Defiant X jest Bell V-280 Valor. Jak poinformował, 25 stycznia, Bell demonstrator technologii wykonał już niemal 160 lotów, w czasie których konstrukcja wylatała ponad 200 godzin.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

One comment on “Defiant X konkurentem V-280 w programie FLRAA”

  • Reklama Kongsberg

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc