19 maja Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o podpisaniu umowy z Zakładem Hydrauliki Siłowej „Hydromech” S.A. w sprawie naprawy wyrzutni torped oraz wyposażenia dodatkowego okrętu podwodnego ORP Orzeł.
Umowa została podpisana 19 maja i ma wartość 730 tys. PLN brutto. Była to jedyna oferta, która wpłynęła do zamawiającego, została przyjęta pomimo przekroczenia zakładanego budżetu o 38 tys. PLN. Postępowanie przetargowe uruchomiono 2 kwietnia bieżącego roku.
Zgodnie z publicznym opisem przedmiotu zamówienia wykonawca ma wykonać pomiary kalibru oraz osiowości sześciu wyrzutni torped, przygotować technologię ich naprawy, dokonać kalibracji wyrzutni na ślizgach prowadzących i pierścieniach uszczelniających na kaliber 536 mm, wykonać pomiary kalibru i osiowości ćwiczebnej torpedy elektrycznej SET-53 po kątem przymiaru do wyrzutni (w porozumieniu z Komendą Portu Wojennego w Gdyni). Ma to związek z zaobserwowaną zmianą kalibru wyrzutni torped spowodowaną wybrzuszeniem ślizgów prowadzących i pierścieni uszczelniających wewnątrz wyrzutni, co uniemożliwia zaokrętowanie torped. Pozostałe prace, obejmujące urządzenie załadowcze TPU, mają objąć przywrócenie możliwości regulacji osiowości TPU do wyrzutni torped, wykonać próbę zaokrętowania ćwiczebnej torpedy SET-53. W przypadku systemu Murena-E odnotowano brak możliwości sterowania pracą urządzenia wewnętrznego załadunku torped – wykonawca ma sprawdzić działanie bloku sterującego i dokonać naprawy według technologii prac naprawczych.
Co ciekawe, to nie jedyny element związany z „ciągłym remontem” ORP Orzeł. 14 kwietnia Komenda Portu Wojennego w Gdyni ogłosiła postępowanie przetargowe w sprawie naprawy bieżącej okrętu. Obok ceny, drugim kryterium podlegającym ocenie będzie ryzyko poniesienia kosztów wykonania prac nieobjętych zamówieniem podstawowym, a których wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania lub zakończenia prac.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Tylko kompleksowy remont i modernizacja, albo na złom
Czy w końcu ktoś wpadnie na pomysł zamówienia nowych okrętów podwodnych?? Przecież budowa trwa 8-10 lat.. a 2035 już blisko..
Moim marzeniem jest w tej materii - budowy nowych OP - współpraca z Republiką Korei Południowej i budową małych i tanich OP..
Dość że to będzie nasz ostatni okręt podwodny w MW to jeszcze nie jest w pełni operacyjny i pytanie czy w ogóle będzie... Najwyższy czas na nowe OP i tutaj stawiał bym na szwedzkie, koreańskie lub francuskie jednostki.
Można sobie tylko pomarzyć o nowych OP, nie ma na to pieniędzy w budżecie. Poza tym jaki jest sens utrzymywania postsowieckiego złomu klasy kilo który nie może się nawet zanurzyć a jego wartość bojowa jest żadna.