7 maja dowództwo lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych poinformowało o zakończeniu pierwszej fazy prób w locie pocisków Northrop Grumman AGM-88G AARGM-ER. Do tego celu wykorzystywano jeden z wielozadaniowych samolotów Boeing F/A-18F Super Hornet.
Pierwsza faza lotów, zakończona 22 kwietnia, realizowana w oparciu o ośrodek doświadczalny lotnictwa morskiego Patuxent River, miała na celu zebranie danych dotyczących zachowania podwieszonego pocisku. Dodatkowo pozwoliła na sprawdzenie poprawności działania systemu komunikacji pomiędzy pociskiem a nosicielem. Zgodnie z harmonogramem ma to pozwolić na rozpoczęcie drugiej fazy badań, obejmujących m.in. odpalenia prototypowych pocisków (w wersji telemetrycznej).
Pocisk AGM-88G AARGM-ER stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie amerykańskich sił zbrojnych, potrzebujących skutecznej broni do obezwładnienia obrony przeciwlotniczej. Pierwszymi nosicielami mają być samoloty przełamania obrony przeciwlotniczej Boeing E/A-18G Growler, wielozadaniowe F/A-18E/F Super Hornet oraz Lockheed Martin F-35 Lightning II (w wersjach A i C). Według planów wstępna gotowość operacyjna ma zostać osiągnięta w 2023 roku. Takie szybkie tempo prac to wynik wykorzystania doświadczeń i komponentów programu budowy i eksploatacji pocisków AGM-88E AARGM. Wśród głównych różnic obu systemów należy wymienić układ kierowania i aerodynamiczny, a także zastosowanie nowego silnika wraz z paliwem. Całość ma pozwolić na możliwość zwalczania systemów obrony przeciwlotniczej potencjalnego przeciwnika z dwukrotnie większego dystansu niż z użyciem AGM-88E AARGM.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Tego typu pociski dla naszego lotnictwa będą potrzebne
W Polsce trzeba przestać mówić o zakupie tych rakiet tylko to zrobić, poza samolotami kontenerowa wyrzutnia na Jelczu.