Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Sześć firm opracuje napęd elektryczny do pojazdów US Army

US Army wskazała sześć firm, które opracują napędy elektryczne do perspektywicznych pojazdów, miałyby one zastąpić obecnie wykorzystywane silniki wysokoprężne i turbinowe. Fot. US Army.

22 kwietnia Dowództwo Przyszłości Wojsk Lądowych Stanów Zjednoczonych Ameryki (Army Futures Command) wskazało sześć firm, które będą odpowiadać za opracowanie napędu elektrycznego do pojazdu lądowego w ramach Kohorty Transferu Mocy (Power Transfer Cohort). Informację podano z kilkutygodniowym opóźnieniem. Program ten jest częścią projektu opracowania wozów bojowych następnej generacji (Next-Generation Combat Vehicle, NGCV).

Na liście firm, które wezmą udział w pracach, znalazły się: Coritech Services, Inc.; Czero, Inc; Fermata Energy; PC Krause and Associates; Tritium Technologies, LLC i Wright Electric. Poza ostatnią, firmy te nie należą do grona gigantów i daleko im do „Wielkiej Piątki” amerykańskiego przemysłu zbrojeniowego. Ich zaletą ma być jednak doświadczenie w zakresie pracy nad nowatorskimi rozwiązaniami, także w sferze prac nad urządzeniami elektrycznymi. Przykładowo Tritium Technologies produkuje własnej konstrukcji ładowarki plug and charge do samochodów elektrycznych. Każda z firm otrzymała 100 000 USD na wykonanie projektu koncepcyjnego z terminem granicznym 20 maja br. Podmioty będą współpracować z ośrodkami badawczymi i instytucjami US Army. Docelowo ten rodzaj amerykańskich sił zbrojnych mógłby otrzymać nawet 225 000 pojazdów elektrycznych różnych typów.

Według przedstawicieli US Army, znacznie większym wyzwaniem od opracowania samego napędu elektrycznego do wozu bojowego (a docelowo całego zestawu napędów o różnych mocach i charakterystykach do pojazdów różnych klas ‒ od niewielkich bezzałogowców po czołgi) jest zaprojektowanie i wykonanie całej infrastruktury. Zgodnie z przedstawionym przez nich stanowiskiem, US Army pozostaje w tyle za armiami państw wiodących w opracowywaniu i wdrażaniu pojazdów z alternatywnymi napędami, choć i Amerykanie mają na tym polu pewne osiągnięcia.

Program Kohorty Transferu Mocy jest drugim, obok programu opracowania autonomicznych pojazdów zaopatrzeniowych artylerii, przedsięwzięciem realizowanym w tym formacie. Kolejnym ma być opracowanie nowego automatu ładowania do 155 mm armatohaubicy samobieżnej XM1299.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc