Wraz z pakietem szkolno-logistycznym będzie to kosztować 90 mln Euro – dostawy mają zostać zrealizowane w latach 2017-19, AW139 dołączą do dwóch maszyn tego typu eksploatowanych przez tą służbę porządku publicznego. Kontrakt obejmuje dodatkowo opcję na sześć kolejnych egzemplarzy, całość ma pozwolić na wycofanie z linii starzejących się śmigłowców rodziny AB412. Nowe wiropłaty mają realizować zadania wsparcia innych służb porządku publicznego, ratownictwa morskiego i górskiego, a także dozoru obszarów morskich.
Tego samego dnia koncern Leonardo poinformował o przekazaniu Siłom Powietrznym Włoch dwóch samolotów patrolowych bazowania lądowego ATR-72MP. Maszyny, w liczbie czterech sztuk, zostały zamówione w 2014 roku i pozwolą na wycofanie ze służby przestarzałych Breguet Atlantic. Maszyny otrzymały wojskowe oznaczenie P-72A i bazują konstrukcyjne na turbośmigłowym samolocie komunikacji regionalnej ATR-72-600. W ramach doposażenia do nowej roli otrzymały stację radiolokacyjną Seaspray 7300, elektrooptyczną głowicę obserwacyjną, rozbudowany układ samoobrony. Uzyskane dane są obrabiane na czterech stanowiskach operatorskich wewnątrz maszyny, dodatkowo mogą być przesyłane w czasie rzeczywistym do innych samolotów, okrętów bądź stanowisk naziemnych – długotrwałość lotu została określona przez producenta na sześć i pół godziny. Obecnie Włosi nie przewidują wykorzystania maszyn do roli samolotu poszukiwania i zwalczania okrętów podwodnych. Poza lokalnym użytkownikiem, ATR-72MP, w wersji ZOP, zostały zamówione przez Turcję.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu