17 marca turecka spółka FNSS poinformowała, że finalizuje przygotowania do uruchomienia produkcji kołowych transporterów opancerzonych Pars 6×6 i 8×8 dla Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych Turcji oraz Żandarmerii. Ważnym etapem tych prac ma być zapewnienie dostępności lokalnej produkcji silnika.
Dotychczas produkowane lub prezentowane transportery Pars były napędzane silnikami wysokoprężnymi firm Deutz lub Caterpillar o mocy 367,7÷441,3 kW/500÷600 KM. Zgodnie z najnowszymi informacjami, pojazdy dostarczane lokalnym użytkownikom mają być napędzane silnikiem tureckiej produkcji. Przedstawiciele FNSS nie ujawnili kto dostarczy silnik (choć naturalnym kandydatem wydaje się być firma BMC Savunma Sanayi i jej silnik Azra o mocy 441,3 kW/600 KM). Proces kwalifikacji silników tureckiej produkcji ma zakończyć się jeszcze w tym roku, zaś tureccy użytkownicy mają otrzymać pierwsze Parsy w 2022 r. Firma dostarczy na razie 100 pojazdów w układach napędowych 6×6 i 8×8 w kilku odmianach. Umowa między rządem Turcji a FNSS została podpisana podczas wystawy IDEF-19 w Ankarze w 2019 r. Obecnie jedynym użytkownikiem Parsów są Siły Zbrojne Sułtanatu Omanu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu