15 lutego w Mazagon Dock Limited w Mumbaju służby techniczne floty i przedstawiciele producenta podpisali akt odbioru okrętu podwodnego INS Karanj. To trzecia jednostka typu Kalvari, czyli indyjskiej wersji francuskiego eksportowego typu Scorpène.
Sześć takich okrętów powstaje dla Marynarki Wojennej Indii na podstawie kontraktu zawartego 6 października 2005 r. pomiędzy Mazagon Dock Limited (MDL) a spółką Armaris. Ponadto podpisano wtedy porozumienie z producentem systemów rakietowych MBDA na dostawę pocisków SM39 Exocet, jak też rządem Francji na dostawy wyposażenia i wsparcie programu, określanego jako projekt P75.
INS Karanj (S 23) zwodowano 31 stycznia 2018 r. Rok później jednostka rozpoczęła próby w morzu. Planowano wówczas jego dostawę do odbiorcy do końca 2020 r., jednak pandemia COVID-19 zrewidowała te zamiary.
Okręt dołączy do prototypowego INS Kalvari (S 21) zwodowanego 27 października 2015 r. i przyjętego do służby 14 grudnia 2017 r., pięć lat po terminie ustalonym pierwotną umową. Drugi w serii INS Khanderi (S 22) podniósł banderę 28 września 2019 r. Czwarta jednostka jednostka – Vela (S 24) została zwodowana 6 maja 2019 r. i ma dołączyć do reszty w tym roku. Vagir, który od 23 listopada 2020 r. też jest już na wodzie, planowo rozpocznie służbę do 2023 r. Ostatni z szóstki – Vagsheer jest na etapie wyposażania.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Budowanie okrętów podwodnych w kraju który tego nie robił, nasze stocznie na pewno mogą współpracować, ale czy same dały by radę dziś na pewno nie, ale rozwiązanie pomostowe ze Szwecji może dać czas na zdobycie doświadczenia przy Mieczniku i.jednostkach pomocniczych.