20 lipca Inspektorat Uzbrojenia poinformował o otwarciu ofert w postępowaniu przetargowym dotyczącym zakupu dla Wojska Polskiego partii wielonoszowych samochodów sanitarnych. Istnieje szansa, że to postępowanie zakończy się podpisaniem umowy.
Ostatecznie do etapu składania ofert ostatecznych dotarło trzech wykonawców spośród trzynastu, które zgłosiły się do zamawiającego w lipcu zeszłego roku. W ramach zamówienia planowany jest zakup 175 samochodów z opcją na 202 kolejne. Na zamówienie gwarantowane przygotowano budżet w wysokości 158 mln złotych brutto, co jak się okazuje jest za mało.
W wyznaczonym terminie oferty przedstawiły trzy podmioty – Demarko Sp. z o.o. (cena 166 mln złotych brutto), AMZ Kutno S.A. (169 mln złotych brutto) oraz konsorcjum Janusz Kania Agregaty Pex-Pool Plus (lider) wraz z Hibneryt Sp. z o.o. Sp.k. (cena 174,5 mln złotych brutto). Każdy z wykonawców zadeklarował wykonanie zamówienia gwarantowanego do listopada 2022 roku oraz taki sam okres gwarancji. Pomimo przekroczenia budżetu, biorąc pod uwagę część tegorocznych postępowań przetargowych, cały czas istnieje opcja o wyborze dostawcy pojazdów.
(Łukasz Pacholski) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Niby dobrze, ale stan myślenia o zakupach w Inspektoracie jest fatalny. Zamiast jednego dużego i spójnego zamówienia na lekki samochód terenowy dla wojska opartego na jednej wspólnej konstrukcji w wielu wariantach wyposażenia będziemy mieli w wojsku mnóstwo rodzajów pojazdów w mniejszej liczbie co doprowadzi do ogromnych problemów ze sprawną logistyką i serwisem i wygeneruje ogromne koszty dla armii. Niewątplie powinna być to polska lub spolonizowana na licencji konstrukcja ze wszystkimi prawami, produkcją i serwisem w kraju. Ponadto przy jedym porządnym zakupie w ilosci kilku tysięcy pojazdów zaspokajając kompleksowo potrzeby całej armii mozna wynegocjować dużo nizsze ceny jednostkowe i późniejszego wsparcia eksploatacji.