30 marca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o kolejnym problemie trapiącym samoloty tankowania powietrznego Boeing KC-46A Pegasus, które powoli trafiają do służby w US Air Force.
Nowy problem, który został odkryty w lipcu 2019 roku, dotyczy nieszczelności przewodów paliwowych w samolotach. Według użytkownika napraw potrzebuje szesnaście z już dostarczonych egzemplarzy – obsługi techniczne znajdują przecieki paliwa pomiędzy barierami ochronnymi zabezpieczającymi przed rozlewaniem cieczy w większej powierzchni samolotów. Napraw dokonano na siedmiu z nich. Obecnie brak szczegółów dotyczących przyczyn tego zjawiska, prace prowadzone są przez służby techniczne US Air Force oraz Boeinga. Wśród najbardziej prawdopodobnych opcji wymienia się niską jakość prac montażowych bądź wadliwą partię części zastosowanych w procesie montażu.
Dotychczas Boeing dostarczył około 40 samolotów tankowania powietrznego KC-46A Pegasus, które są eksploatowane przez US Air Force. Kolejnych 32 są zakontraktowane bądź znajdują się w różnych stadiach prac montażowych (w tym pierwszy dla Sił Samoobrony Japonii).
Obecnie Boeing wstrzymał montaż samolotów KC-46A Pegasus, co ma związek z próbą ograniczenia epidemii wirusa CoVir-19. Producent dysponuje zamówieniami ze strony US Air Force oraz pierwszego klienta eksportowego, Sił Samoobrony Japonii. Dodatkowo w marcu bieżącego roku Departament Stanu wydał zgodę na sprzedaż ośmiu egzemplarzy do Izraela. Poza tym konstrukcja jest promowana na innych rynkach.
(ŁP) | Foto: USAF |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu