14 maja w stoczni Hanjin Heavy Industries and Construction w Pusan odbyła się uroczystość wodowania wielozadaniowego okrętu lotniczego Marado, drugiej jednostki typu Dok-do budowanej dla Republiki Korei.
Okręt został zamówiony w grudniu 2014 roku za kwotę 380 mln dolarów. Cięcie blach rozpoczęło się w listopadzie 2016 roku, a położenie stępki 28 kwietnia 2017 roku. W stosunku do prototypu wprowadzono jednak zmiany w wyposażeniu pokładowym oraz przystosowaniu do współpracy z maszynami latającymi. Z widocznych elementów można odnotować montaż ścianowych anten stacji radiolokacyjnej w miejsce Thales SMART-L, a także systemu obrony przeciwrakietowej. Według komunikatów rządowych, okręt jest w pełni przystosowany do współpracy z samolotami transportowymi pionowego startu i lądowania Bell/Boeing V-22 Osprey – może to wskazywać na chęć zakupu niewielkiej partii bądź zacieśnienie współpracy z US Marine Corps.
Okręt ma wymiary 199x31 metrów i wyporność 14500 ton. Załoga składa się z 300 osób, jednak na pokładzie można zabrać do 720 żołnierzy piechoty morskiej wraz z wyposażeniem (10 czołgów, 7 amfibii, armatohaubice). Przerzut na ląd może odbywać się m.in. z wykorzystaniem barek desantowych oraz poduszkowców.
(ŁP) | Foto: DAPA |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu