Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa chce wzmocnić swój potencjał

Fot. Łukasz Pacholski

2 lipca Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa ogłosiła dwa postępowania przetargowe dotyczące wzmocnienia potencjału powyższej formacji w zakresie udzielania pomocy na morzu.

Pierwsze z nich dotyczy modernizacji trzech jednostek pływających SAR-3000 (Orkan, Pasat, Sztorm), które wcielono do eksploatacji w latach 2011-12. W tym przypadku zamawiający planuje wymianę oświetlenia przeznaczonego do poszukiwania rozbitków, modyfikację slupu do wodowania łodzi ratowniczej wraz z dostawą nowej łodzi, dostawę i montaż układu wstępnego przesmarowania silników prędkości maksymalnej oraz modyfikację układów automatyki i sterowania statkami.

Podmioty zainteresowane udziałem w postępowaniu mają czas na składanie ofert do 8 sierpnia bieżącego roku. Obok ceny (97% punktów) drugim kryterium będzie okres gwarancji na zrealizowane prace. Jednostki są przeznaczone do realizacji zadań poszukiwawczo-ratowniczych w polskiej strefie odpowiedzialności SAR na Morzu Bałtyckim. Z tego też względu stacjonują w kluczowych punktach wybrzeża – Ustka, Świnoujście oraz Hel.

Drugie z ogłoszonych postępowań dotyczy wyboru dostawcy trzech specjalistycznych łodzi przeznaczonych do zwalczania zanieczyszczeń olejowych na wodach płytkich i osłoniętych. W tym przypadku zainteresowane podmioty mają czas na składanie ofert do 9 sierpnia. Jednostki mają zostać zbudowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zamawiający wymaga, aby ich dostawa została zrealizowana do 15 miesięcy od podpisania umowy (w tym pierwsza ma trafić do linii w 9 miesięcy od zawarcia kontraktu). Dwie z nich mają zostać dostarczone do Świnoujścia, a jedna do Gdyni. Obok ceny (95% punktów) drugim kryterium podlegającym ocenie jest okres gwarancji na dostarczony sprzęt.

Jak wskazuje opis przedmiotu zamówienia, łodzie mają charakteryzować się długością całkowitą do 8,5 metrów, szerokością maksymalną 3,2 metrów i zanurzeniem do 65 centymetrów. Masa z silnikami oraz pełnymi zbiornikami paliwa ma wynosić maksymalnie 4000 kg.

W najbliższych miesiącach można spodziewać się uruchomienia kolejnych postępowań przetargowych, które mogą objąć budowę wielozadaniowego statku ratowniczego, sześć specjalistycznych jednostek ratowniczych typu SAR-2000 oraz dwóch kabinowych łodzi ratowniczych przeznaczonych na wody Zalewu Wiślanego oraz Zalewu Szczecińskiego.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc