9 marca w bazie lotniczej Malmstrom w stanie Montana odbyła się uroczystość powitania pierwszego seryjnego egzemplarza wielozadaniowego śmigłowca Boeing MH-139A Grey Wolf, który trafił do jednostki operacyjnej.
Maszyna pochodzi z partii wstępnej, która liczy trzynaście egzemplarzy. Zgodnie z podziałem prac, Leonardo odpowiada za montaż ostateczny bazowego wiropłata, który później trafia do zakładów Boeinga (także mieszczących się w Filadelfii) w celu zabudowy wyposażenia wybranego przez użytkownika.
Docelowo Boeing zakłada, że Departament Obrony Stanów Zjednoczonych (na potrzeby US Air Force) zamówi do 80 seryjnych MH-139A Grey Wolf. Mają pozwolić na zastąpienie obecnie używanych Bell UH-1N Huey w zadaniach zabezpieczenia wyrzutni międzykontynentalnych pocisków balistycznych na obszarze Stanów Zjednoczonych, transportu wojskowych VIP oraz transportu ważnych osób stacjonując w japońskiej bazie Yokota. Dodatkowo mają wspierać służby poszukiwawczo-ratownicze w stanach Montana, Wyoming, Północna Dakota, Kolorado oraz Nebraska.
Boeing MH-139A Grey Wolf to zmilitaryzowana odmiana wielozadaniowego śmigłowca Leonardo AW139. W ramach podziału prac, Leonardo realizuje proces montażu ostatecznego bazowego wiropłata w zakładach w Filadelfii, a później jest on dostarczany do Boeinga (także w Filadelfii) w celu montażu wyposażenia militarnego zgodnego z wymaganiami użytkownika. Dla programu AW139 zdobycie kontraktu w Stanach Zjednoczonych to największy sukces marketingowy w segmencie wojskowym. Dotychczas koncern Leonardo dostarczył klientom na całym świecie ponad 1000 egzemplarzy, z czego około 25% trafiło do sił zbrojnych państw świata. Ważnym elementem programu są należące do koncernu Leonardo zakłady WSK PZL Świdnik S.A., które są głównym dostawcą struktur kadłubowych.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu