Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Symulatory KC-46A Pegasus trafią do Japonii

Fot. USAF

8 września Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z firmą FlightSafety International Defense w sprawie produkcji systemu szkolenia symulatorowego wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących Boeing KC-46A Pegasus, który trafi do Japonii.

Wrześniowa umowa ma wartość 48 mln USD i ma zostać zrealizowana do końca 2025 roku. W momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie, w całości pochodzące z Japonii. Pośrednictwo Departamentu Obrony wynika z faktu zastosowania procedury FMS.

Na mocy umowy FlightSafety International Defense dostarczy do Japonii jeden symulator operatora sztywnego łącza tankowania w powietrzu, jeden symulator misji (FMS), pakiet części zamiennych pozwalających na eksploatację przez 18 miesięcy, a także usługę treningu personelu. Urządzenia mają zostać zainstalowane w bazach lotniczych Miho oraz Komaki.

Japonia jest pierwszym eksportowym użytkownikiem samolotów transportowo-tankujących Boeing KC-46A Pegasus. Dotychczas amerykański producent dostarczył dwa z sześciu zakontraktowanych. Poza nimi 72 seryjne maszyny trafiły do Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, gdzie pełnią zadania wsparcia całych sił zbrojnych oraz sojuszników – flota wykonuje ponad 500 lotów miesięcznie podczas których wykonywane są liczne operacje uzupełniania paliwa w powietrzu.

Obecnie poza produkcją kolejnych samolotów dla US Air Force oraz kolejnych czterech dla Sił Samoobrony Japonii Boeing realizuje prace przy drugim zamówieniu eksportowym. Cztery pierwsze KC-46A Pegasus zostały zakontraktowane przez Ministerstwo Obrony Izraela (opcja umożliwia rozszerzenie o kolejne cztery). Dodatkowo prowadzone są rozmowy z Włochami w sprawie sprzedaży sześciu sztuk.

Jednym z kolejnych kierunków eksportowych jest Polska. W ramach programu Karkonosze Ministerstwo Obrony Narodowej planuje zakup dwóch maszyn tej klasy. Wśród wielu atutów amerykańskiej konstrukcji można wskazać fakt, że docelowo będzie to najliczniejszy samolot tej klasy na świecie – w ramach programu KC-X Departament Obrony Stanów Zjednoczonych chce kupić 179 egzemplarzy, a do tego rozwija się produkcja eksportowa. Nie jest wykluczone, że Amerykanie będą kontynuować zakupy po zamówieniu planowanej liczby maszyn.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc