Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Lotnicze inwestycje Królestwa Niderlandów

Fot. Ministerstwo Obrony Królestwa Niderlandów

5 czerwca Ministerstwo Obrony Królestwa Niderlandów poinformowało o zatwierdzeniu dwóch ważnych decyzji dotyczących modernizacji potencjału sił zbrojnych i lotnictwa wojskowego tego europejskiego państwa.

Pierwsza z nich dotyczy zakupu czternastu wielozadaniowych śmigłowców transportowych Airbus H225M, które mają być przeznaczone do wsparcia działań sił specjalnych. Zgodnie z deklaracjami, dostawy wiropłatów mają zostać zapoczątkowane w 2028 roku. Bazą dla nich ma być Gilze-Rijen, gdzie stacjonuje eskadra śmigłowców wyposażona w wielozadaniowe Airbus Cougar (w linii 12 sztuk). Nowe H225M mają zastąpić powyższe wiropłaty, które mają być eksploatowane do połowy lat 30. bieżącego wieku. Uzupełnieniem dla śmigłowców Airbusa są (i będą) ciężkie Boeing CH-47F Chinook (20 sztuk) oraz wielozadaniowe NHIndustries NH90 (19).

Druga decyzja dotyczy zakupu nieokreślonej partii pocisków przełamania obrony powietrznej Northrop Grumman AGM-88G AARGM-ER, które mają stanowić uzbrojenie wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Marin F-35A Lightning II. Jak wskazuje niderlandzki resort obrony, poza tą bronią można spodziewać się innych typów uzbrojenia podwieszanego. Powyższa decyzja oznacza jednocześnie, że Królestwo Niderlandów ma szanse stać się pierwszym europejskim użytkownikiem AGM-88G AARGM-ER. W lutym bieżącego roku amerykański Departament Stanu zatwierdził sprzedaż partii (63) bojowych pocisków tego typu Australii. Co ciekawe, dotychczas lotnictwo wojskowe Królestwa Niderlandów nie używało pocisków rodziny AGM-88 HARM na swoich F-16AM/BM FIghting Falcon. W tym przypadku należy oczekiwać na zatwierdzenie Letter of Request przez administrację amerykańską.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Lotnicze inwestycje Królestwa Niderlandów”

  1. Peter

    Polen behöver CH-47F, den är en billig livförsäkring, till det polska samhället.
    Den tar över 11 000 Kg i hängande last, kan lasta ett mindre fordon, kan evakuera flera soldater, sårade etc., är billigare i drift än AW-101, fyra fler AW-101 för flottan, plus 8 Aw-159, ersätt Mi-17 med AW-101, de kan användas som Medevac, SAR/CSAR etc. i det polska flygvapnet och ersätt Mi-8 med S-70 i HH utförande i samma vapenslag.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc